«کد سرفراز»

»»»»»»»»»»»وبلاگ دانشجویان کد ۸۴ رشته معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)

«کد سرفراز»

»»»»»»»»»»»وبلاگ دانشجویان کد ۸۴ رشته معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات دانشگاه امام صادق(ع)

یه معرفی از رشته معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات از نگاه من (2)

ادامه مطلب یه معرفی از رشته معارف اسلامی، فرهنگ و ارتباطات از نگاه من (1)
یه سطح که بیایم بالاتر، این رشته دو تا گرایش داره: گرایش حقوقی و گرایش سیاستگذاری. گرایش حقوقی متخصص حقوقی رسانه تربیت می کنه. کسی که بتونه یه دیدگاههای کلی در مورد حقوق رسانه تبیین کنه!(خودم هم نفهمیدم چی شد!) بحثهای جدیدی مثل copyrightمالکیت معنوی، جرائم رسانه ای مثل توقیف روزنامه ها، حقوق تبلیغات تجاری مربوط به این گرایشه. خب که چی؟ آره! این گرایش برای من هنوز مبهمه! چی نویسم؟!
گرایش سیاستگذاری می خواد سیاستگذار فرهنگی، مدیر فرهنگی، متخصص فرهنگی تربیت کنه. این همه سازمان فرهنگی تو کشور ماست (از صدا و سیما، وزارت ارشاد، آموزش و پرورش بگیر تا تبلیغات اسلامی، میراث فرهنگی و ایرانگردی و جهانگردی) همه به شدت به متخصص و مدیر فرهنگی احتیاج دارن. یه عده دامپزشک، جانورشناس و دکتر و مهندس و از این جور آدمها، دارن این سازمانها را اداره می کنن. چرا باید متولیان فرهنگ کشور ما مهندسا باشن؟ اونا که تخصصشون تو یه چیز دیگه اس! سیستم جالبیه نه؟! چرا این طوریه؟ چرا بعد بیست و هشت نه سال از انقلاب نه تنها نتونستیم فرهنگ اسلامیمونو تو خارج تبلیغ کنیم، بی تعارف برای جوون نسل سومی هم هیچ کاری نتونستیم بکنیم و اونو نتونستیم با فرهنگی که بادی بزرگ شه، بزرگ کینم. جوون ایرانی با فرهنگ غربی! مقصر کیه؟ اشکال کجاست؟ شاید اینه که تو کشورمون سیاستگذار فرهنگی نداریم. این رشته به وجود اومده این خلا پر بشه. نیاز کشور به متخصصان فرهنگی رو بر طرف کنه.
بازم یه سطح بریم بالاتر! بریم؟ می ریم! هدف اصلی رشته اینجاست!؟ هدف همه رشته های دانشگاه امام صادق همینه. دغدغه مقام رهبری همینه. اصلا تو دیدار بچه ها با آقا تو غدیر 84 هم همینو خواستند. علوم انسانی اسلامی. مرجع علمی و جنبش نرم افزاری و از این جور حرفا! علوم انسانی همش از غرب اومده. این رسالت دانشگاه امام صادقه که علوم انسانی اسلامی درست کنه. معارف اسلامی و فرهنگ و ارتباطات. فرهنگ و ارتباطات اسلامی.
نظرات 4 + ارسال نظر
یه بازدید کننده پنج‌شنبه 22 شهریور‌ماه سال 1386 ساعت 05:09 ب.ظ

جالبه

این وریا چهارشنبه 4 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 11:23 ب.ظ http://farahzadpiademisham.blogfa.com

سلام
من و تنی چند از دوستام قصد نوشتن وبلاگی داریم در مورد وقایع و خاطراتمون
(از برو بچ واحد خواهرانیم)
خوشحال میشیم مارو لینک کنید و به دوستانتون معرفی کنید

منتظر هستم
شاد باشی

مهدی رسولی فینی چهارشنبه 11 مهر‌ماه سال 1386 ساعت 03:43 ب.ظ http://mahdix.mg-blog.com

دارم روی یه سبک جدید وبلاگ نویسی کار می کنم ...
سعی می کنم تک جمله ای هایی بنویسم که چند صفحه تفصیل لازم داره! یه سر بزن ...

محسن یکشنبه 11 آذر‌ماه سال 1386 ساعت 11:38 ب.ظ http://www.158news.blogfa.com

سلام دوست عزیز وبلاگ بسیار جالب و زیبایی دارید بهتون تبریک میگم
وبلاگ من درباره علوم اجتماعی خاصه گرایش ارتباطات هست خوشحال میشم سر بزنی و تبادل لینک داشته باشیم
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد